Hopprep

Hopprep är utmärkt träningsutrustning för alla, oavsett ålder eller form. Det är otroligt enkelt att anpassa träningen, från nybörjare till avancerad.

Hopprepets längd passar de flesta och passar var du än vill använda det. Allt du behöver är lite golvyta där repet kan svängas runt utan hinder. Därför kan den användas hemma, på språng eller i gymmet. Enkel och effektiv träningsutrustning för bland annat konditionsträning.

Det spelar ingen roll om du inte har hoppat över tidigare. Du lär dig det snabbt och du kommer att bli förvånad över den snabba utvecklingen.

Hur vi kan få så bra resultat som möjligt genom att lägga ner så lite ansträngning och tid som möjligt?  För att hitta till tidseffektiv träning som ger tydliga resultat är vårt bästa tips att hitta övningar som tränar flera muskelgrupper och egenskaper samtidigt.
Att träna med hopprep utmanar en mängd egenskaper samtidigt, vilket gör övningen både jobbig och tidseffektiv. Kondition, spänst, styrka och koordination. Alla dessa förbättras samtidigt.
Men som med all träning gäller det att komma igång rätt. Så här kommer en sammanfattande lista på vad hopprep bör tänka på när du vill börja med hopprep:

1. Skaffa dig ett bra hopprep. Ju bättre rep, desto lättare och roligare kommer det bli att träna.
2. Ställ in hopprepet efter din längd. 
3. Använd skor.
4. Värm upp! 
5. Hitta en bra hopp-yta.
6. Försök hoppa mjukt.
7. Rotera hopprepet med handlederna.
8. Håll nere axlarna.
9. Öva, öva öva.

Fri frakt på alla köp över 700kr.

Tillbehör

9 produkter