Kabelhandtag, -stänger & -rep

Din gymutrustning och ditt träningspass blir är inte bättre än de tillbehör du har att tillgå och det oavsett om det är viktskivor till en skivstång eller den breda latsdragsstången till din latdragsmaskin.

Här har vi därför valt att samla samtliga av våra enhands-handtag, kabelstänger, tricepsrep och träningstillbehör till kabelmaskin och annan träningsutrustning. Allt för att du ska få ut maximalt av din träningsutrustning och samtidigt kunna variera din träning med olika övningar och breda och smala träningsalternativ av de styrkeövningarna.
 

Köpa Grepp Handtag Stång eller Tricepsrep

Några av de mest populära handtagen som också är, mer eller mindre, standard på de kommersiella gymmen är:
  • Latsdragsstång 
  • Smalt parallellt grepp 
  • Tricepsrep
  • Enhands draghandtag
  • Fotledsmanschett 

Latdragsstång är som du hör på namnet en stång du använder till att utföra latsdrag. När du ska köpa en stång för latsdrag kan det vara värt att tänka på hur tung den är så du enkelt kan byta handtag mellan olika övningar. Du bör tänka på om du vill ha en raklång för att efterlikna träningsövningen chins eller om du vill ha en där ändarna är något böjda och med det kan göra övningen något längre och få bättre kontakt med muskeln. Ytterligare en sak att fundera på är om du vill ha en med gummikulor på ändarna för att hjälpa till med greppet när du håller väldigt brett.

Smalt parallellt grepp är ett mycket populärt handtag som allt som oftast används till den sittande roddmaskinen men även kan användas till att träna smala latsdrag eller mage sittandes på knä. 
Det finns en mängd alternativ för detta roddgrepp där vissa är vinklade, andra grepp är lite bredare och fler än så som är utformade på helt annorlunda sätt än det traditionella. 
Roddhandtag är ett måste i ditt hemmagym och det kan räcka med en variant. Men det är även ett bra exempel på ett träningstillbehör som är förhållandevis billigt att köpa nytt för att förnya dig och din träning så du tycker det är lite extra roligt igen.

Tricepsrep har vi i tre olika längder 68cm, 85cm och 100cm och som enhandsrep. Som du hör på namnet går det väldigt bra att träna just triceps med detta rep och då som pushdowns eller bakom nacken som overhead tricep extension. Testa både ståendes och sittandes och olika vinklar för bäst kontakt. 
Du kan också träna dina lats i övningen lat pullover med ditt tricepsrep, även biceps går givetvis bra och det går även att hitta magövningar.

Enhands draghandtag gör sig bäst i par men går också väldigt bra att träna med ett enskilt. 
Har du två cable cross en övning för bröstet som även går att träna “bakvänt” och då för att träna baksidan av axlarna. Du kan även här göra en variant där du sitter på knä med ett handtag i vardera hand och drar armbågarna ner längs sidan av kroppen för att träna latsen.
Har du bara ett handtag kan du med fördel träna enarms axelflyes både för sidan och för baksidan.

Fotledsmanschett har kommit att bli en favorit bland många tjejer ihop med att träningen av rumpan blivit allt mer populär. Till en början vågar vi nog säga att det mest var rehabövningar som utfördes med detta kabelhandtag och sen utvecklades användandet för att variera träning av rumpan. Sätt på manschetten runt fotleden och sparka igång åt det håll du vill att musklerna ska tränas. Bara fantasin sätter gränser.

Kort sagt; Kabelhandtag, -stänger & -rep till träning med kabelmaskin - Fri frakt på alla köp över 600kr.

30 produkter
Till toppen