Situation COVID-19

Först och främst, roligt att du hittat till hos oss. Vi uppskattar det och vi jobbar hela tiden för att ge dig bästa möjliga service. 

Med rådande omständigheter gällande COVID-19 och allt vad det innebär har träningsutrustning blivit väldigt eftertraktat och vi har hamnat under väldigt hög belastning med många fler ordrar än vad vi är vana vid. 
Detta gäller alla de närmare 20 länder vi är aktiva i och samtliga länder delar samma lager. 
Därför ber vi om din förståelse och ditt tålamod om det drar ut på tiden både vad gäller svar från vår support, svar som involverar huvudkontoret och även vad gäller leveranstiderna.

Gorilla Sports organisation har tagit in extra personal för att hantera detta på bästa möjliga sätt men servicenivån, paketeringen av din order och leveransen är påverkad och tar längre tid än normalt. Vi ber om ursäkt för detta och vill att du ska veta att vi gör vad vi kan.
 

För dig som kund betyder det här följande:

Det kan vara så att du får orderbekräftelse och leveransbekräftelse skickad till dig och din skräppost. Därför ber vi dig att titta bland skräpposten innan du frågar om dem.
Vi ber er även läsa igenom just orderbekräftelse och leveransbekräftelsen.

Mycket av lagret har sålt slut och vi får in en stor leverans i slutet på juni, runt den 29/7. Då kommer vi få in större delen av sortimentet men tyvärr inte allt. Förhoppningen är givetvis att just din produkt kommer in då men vi kan inte heller lova det.

Leveranstiden är påverkad och den information vi fått är att det kommer ta mellan sex till tio arbetsdagar för dig att få din order. Därför ber vi dig om förståelse för att:

  • Det kommer ta tid innan vi är redo att skicka ditt paket och du får leveransbekräftelsen 
  • Det kommer ta tid innan du ser att din order rör på sig 
  • Det kommer tyvärr ta längre tid än du är van vid innan du får din order 
  • Vi kommer inte kunna ge ett exakt datum för när du kommer få din order levererad


Det är även så att om du beställt en större order som tex väger över 30kg eller är med stora produkter som  tex en bänk och en skivstångsställning kommer ordern komma uppdelad och i flera paket med flera trackingnummer
Försök hålla koll på samtliga trackingnummer och ha i bakhuvudet att även Postnord är under hög belastning och att det ibland kan dröja dagar mellan det att du får dina paket.

Om det är någon del som saknas ber vi givetvis om ursäkt, det är verkligen inte meningen att det ska va så och du ska självklart få en fullständig produkt levererad. Men med rådande situation kommer det ta längre tid än vanligt för oss att skicka iväg den försvunna delen. Återigen hoppas vi på förståelse och ditt samarbete.

Det är också möjligt att du kan få ett mail med leveransbekräftelse och trackingnummer som inte ännu är aktiva. Detta beror på att företaget som levererar behöver extra tid på sig för att läsa in/scana ditt/dina paket i sitt system och med det aktivera dina trackingnummer. När det är klart kommer dina trackingnummer att fungera.

Med detta sagt, ha tålamod och vänta gärna en extra dag innan du ställer någon fråga om din order.

Vår support jobbar som skrivet för att kunna hjälpa dig på bästa sätt och så snart som det bara går. Normalt har vi en svarstid på 24h och vi försöker verkligen att hålla det fortsatt men det kan va så att du får vänta längre än så. Vi förstår att det kan vara frustrerande och att du vill ha svar direkt men situationen är som den är och vi kan inte göra mer än vårt bästa och hoppas återigen på förståelse, samarbete och tålamod.

Om det är så att du inte fått svar inom tre dagar ber vi dig att skicka mailet igen.

Eftersom vi får väldigt många mail dagligen är vi tvungna att skicka ut den här informationen. Förhoppningen är att du får ökad förståelse och kanske kan ha tålamod att vänta en extra dag med att ställa en fråga.

Återigen, vi är glada att du hittat till oss och vill tacka för visad förståelse, samarbetsvilja och tålamod.
Vi är i det tillsammans och kommer rida ut den här stormen också.